Mixed SM avgjort !

20 Oktober -24

Mixed SM som spelades i Borås är över och tyvärr så gick inte någon av våra spelare vidare till finalvarven. Bäst gick det för Claes och Tuula Mörck som slutade på en 19:e plats och där Ing-Mari Mattisson i par med Tommy Mattisson, Ringen kom på 26:e plats samt Agneta Harrysson i par med Ronny Paulsson, Värend som slutade på en 29:e plats.

Mixed SM avgörs i Borås !

18 Oktober -24

I helgen 19-20 oktober går årets Mixed-SM av stapeln i Boråshallen. 34 par kommer att göra upp om titeln i klassen Oldtimers och 23 par i den öppna klassen och Asarums Bangolfklubb har spelare med i "Oldtimers". Claes & Tuula Mörck är det enda rena klubblaget och sedan har vi Agneta Harrysson som spelar med Ronny Paulsson, Värend och Ing--Mari Mattisson som spelar med Tommy Mattisson, Ringen.

Man spelar 3 varv på lördagen och 1 varv på söndag och därefter spelar 12 par i varje klass 2 finalvarv.

Vi hoppas på en lyckad helg för våra spelare och önskar dom LYCKA TILL !

MIXED SM, Borås

Veckans vinnare blev Michael & Patric !

17 Oktober -24

21 spelare till start vid veckotävling  #3 och åter fick vi se blåa varv då Dick Nilsson, Asarum och Leif Nilsson, Sjöviken båda gick 19- varv. Som vanligt var det jämnt och spännande i klasserna och det skiljde endast 2 slag mellan 1 och 3 i klass 1 och i klass 2 fick det spelas sudden mellan 3 spelare om placeringarna 1-3.

Klass 1 vanns av Michael Karlsson, Olofström på 65 slag, 2:a kom Dick Nilsson, Asarum på 66 slag och på 3:e plats kom Samuel Byström, Asarum på 67 slag.

Klass 2 vanns av Patric Fransson, Asarum efter sudden mot Thomas Karlsson, Asarum (2) och Ingmar Åkesson, Asarum (3) samtliga på 74 slag.

En medlem, vän och en go gubbe har lämnat oss !

15 Oktober -24

Ett tragiskt besked nådde oss i helgen, Alf Johansson har somnat in efter en tids sjukdom. Alf spelade numera för BGK Kärnan men har spelat i Asarums Bangolfklubb vid olika tllfällen tidigare och var fortfarande medlem i klubben. Några av våra spelare spelade även tillsammans med Alf i Sölvesborg / Valje och vi är många som har minnen av Alf.

En tyst minut hölls innan helgens seriespel i Asarum för att hedra hans minne.

Våra tankar går till familjen

Asarums BGK 1 toppar efter första !

15 Oktober -24

Asarumserien omgång 1 spelades i helgen och det blev bra utdelning för Asarums Bangolfklubb då Asarums BGK 1 tog 8 av 10 poäng och Asarums BGK 2 tog 2 poäng. Asarums BGK 2 överraskade genom att ta sina 2 poäng mot Olofströms BGK, det enda laget som Asarums BGK 1 förlorade mot.

Dick Nilsson bäst av alla denna omgång och toppar den raka listan.

Asarumserien :1

Jonathan & Michael segrade !

10 Oktober -24

Vid veckotävling #2 på EB kom det hela 26 spelare till start och det är kul att så många vill vara med och spela på onsdagarna. Det var jämnt i toppen i klass 1 där Jonathan Rydberg, Olofström till slut efter sudden mot storebror Johan Rydberg, Uppsala kunde ta hem segern och i klass 2 tog Michael Karlsson, Olofström segern före Jan Åkesson, Asarum som vann i sudden mot Ken Bengtsson, Asarum.

Klass 1 vanns av Jonathan Rydberg, Olofström efter sudden mot Johan Rydberg, Uppsala båda på 65 slag och 3:a blev Samuel Byström, Asarum på 68 slag.

Klass 2 vanns av Michael Karlsson, Olofström på 72 slag, 2:a kom Jan Åkesson, Asarum efter sudden mot Ken Bengtsson, Asarum båda på 76 slag.

Vi passar på att göra lite ändringar i lag 2 inför Asarumserien i helgen, då varken Leif Gummesson eller Olle Ingvarsson kan spela så ersätter vi dom med Göran Andersson och Jan Åkesson.

Lagen till Asarumserien omgång 1 !

9 Oktober -24

Sportgruppen har nu tagit ut lagen till den första omgången av Asarumserien som spelas i helgen 12-13/10 och lagen ser ut enligt följande :

Asarums BGK 1) Agneta Harrysson, Dick Nilsson (C), Patric Fransson, Samuel Byström, Wilma Harrysson

Asarums BGK 2) Ken Bengtsson (C), Leif Gummesson, Olle Ingvarsson, Stefan Johnsson, Thomas Karlsson

Träning på lördag 10:00 - 20:00 och spelet startar 09:00 på söndag.

Nicklas & Håkan till Asarums Bangolfklubb !

4 Oktober -24

Asarums Bangolfklubb hälsar Nicklas Strömberg och Håkan Thelin välkomna till klubben. Nicklas har redan gjort sin debut i den röda tröjan både som spelare och tävlingsledare och är precis som Håkan även domare, VÄLKOMNA till Asarums Bangolfklubb grabbar !

Dick & Per-Olof tog hem den första !

2 Oktober -24

19 spelare ! i den första veckotävlingen på EB är inte fy skam och vi fick se en mycket bra insats av Dick Nilsson, Asarum som slog till med ett 18-varv på den andra rundan men också ett 19-varv då Raimo Hagelberg, Olofström öppnade med det på första varvet.

Klass 1 vanns av Dick Nilsson, Asarum på 61 slag, 2:a kom Peter Eriksson, Skoghall på 66 slag och på 3:e plats kom Raimo Hagelberg, Olofström på 68 slag.

Klass 2 vanns av Per-Olof Olsson, Olofström på 75 slag, 2:a kom Stefan Jönsson, Asarum på 77 slag och på 3:e plats hamnade Per Friskopp, Asarum på 79 slag.

Samtliga resultat hittar ni här