Inför sista omgången av Svenska Serien !

15 Juli -24

Till helgen spelas den 3:e och sista omgången av Svenska Serien 2024 och för våra lag ser det olika ut då laget i div 1 ligger på en 4:e plats och har chansen att hålla en bra placering och om inget annat vara kvar i serien och laget i div 2 ligger på en 5:e plats med samma poäng som lag 3 och 4 och kämpar för att vara kvar i serien.

Då vi har ett antal återbud till omgången kommer det att vara tre spelare som kommer att debutera i den röda tröjan och det är Nicklas Strömberg, Leif Gummesson och Ken Bengtsson som kommer att spela i div 2 i Kalmar och Sportgruppen vill rikta ett extra tack till dessa som ställer upp för klubben så att vi inte behövde lämna WO.

Laget som reser till Askim för att spela på betong och kämpa för att hålla sig i toppskiktet är: Dick Nilsson (C), Agneta Harrysson, Ingmar Åkesson, Patric Fransson, Samuel Byström och Wilma Harrysson.

Laget som åker till Kalmar för att spela på filten och göra sitt bästa för att hålla laget kvar är: Per Friskopp (C), Göran Andersson, Ken Bengtsson, Leif Gummesson, Nicklas Strömberg och  Thomas Karlsson.

Nu kommer jag efter helgens seriespel att ta lite semester och åka iväg så det kommer inte att uppdateras på hemsidan under tiden 17/7 - 5/8. Ha en trevlig sommar nu allihopa så hörs vi igen senare !

Mycket bra insats av Agneta på OT-SM !

14 Juli -24

Vid OT-SM i Örebro gjorde Agneta Harrysson en riktigt fin insats genom att ta sig vidare till finalvarven och där placera sig som 4:a i klassen "Oldgirls". För vår andra deltagare Ing-Mari Mattisson gick det tyngre och hon missade finalvarven och hamnade på en 13:e plats i klassen "Dam Veteran".

Lars-Erik och Peter B tog hem det !

10 Juli -24

Trots att det kom ett ordentligt skyfall över Asarum (och resten av södra Sverige) så kunde vi genomföra veckotävling #13. Vi hade en långväga återkommande gäst då Stefan Wigö, Eskilstuna kom på besök och förgyllde kvällen. Lars-Erik Lindgren, Asarum och Peter Blomqvist, Kärnan tog hem klasserna denna gången.

Klass 1 vanns av Peter Blomqvist, Kärnan på 79 slag, 2:a kom Patric Fransson, Asarum på 80 slag och på 3:e plats hittar vi Göran Andersson, Asarum på 82 slag.

Klass 2 vanns av Lars-Erik Lindgren, Asarum på 93 slag, 2:a kom Martin Nell, Asarum på 100 slag och på sista pallplatsen hamnade Christer Berg med 109 slag.

Oldtimers SM (OT-SM) startar imorgon !

9 Juli -24

Imorgon startar OT-SM som spelas på filt i Örebro och Asarums Bangolfklubb har två spelare med i tävlingen. Agneta Harrysson i Oldgirls och Ing-Mari Mattisson i Dam veteran och vi hoppas att det går bra för dom och vi önskar naturligtvis dom LYCKA TILL !!!!!!

Per & Tuula spelade i Kalmar !

7 Juli -24

Vid helgens tävling på EB i Kalmar deltog Per Friskopp och Tuula Mörck från Asarums Bangolfklubb. Båda spelade i klass B och tyvärr var ingen med i toppstriden utan dom slutade på platserna 8 och 9.

Agneta & Samuel var bäst i klassen !

4 Juli -24

Ännu en härlig sommarkväll med veckotävling och 16 spelare som visade upp sig. Samuel Byström, Asarum visade fin form när han vann klass 1 på fina 69 slag och Agneta Harrysson, Asarum visade att formen är på väg igen efter att hon vunnit klass 2.

Klass 1 vanns av Samuel Byström, Asarum på 69 slag, 2:a kom Göran Andersson, Asarum på 78 slag och som 3:a kom Sam Algotsson, Asarum på 81 slag.

Klass 2 vanns av Agneta Harrysson, Asarum på 85 slag, 2:a blev Peter Svensson på 86 slag och på 3:e plats hittar vi Rolf Hiller, Kärnan på 87 slag.