Peter Fransson & Torbjörn Birgersson heter veckans vinnare !

25 Maj -23

Vid veckotävling #6 kom 22 spelare till start i ett underbart väder och vi fick se flera spelare som gjorde fina resultat.

I klass 1 segrade Peter Fransson, Asarum på fina 73 slag och i klass 2 tog Torbjörn Birgersson, Asarum hem segern på fina 74 slag, vilket hade räckt till en 2:a plats i klass 1, bra spelat grabbar.

Klass 1: 1) Peter Fransson, Asarum, 73 slag, 2) Dick Nilsson, Asarum , 76 slag och 3) Ingmar Åkesson, Asarum, 77 slag.

Klass 2: 1) Torbjörn Birgersson, Asarum, 74 slag, 2) Fredrik Tagesson, Olofström, 86 slag och 3) Patric Fransson, Asarum, 92 slag.

Samtliga resultat från veckotävlingarna hittar ni här

Wilma knep pallplats i Hjelmsjö !

21 Maj -23

Vid dagens tävling i Hjelmsjö, som även var omgång #2 av Öresundstouren knep Wilma Harrysson, Asarums Bangolfklubb en pallplats genom att bli 3:a i klass B och i samma klass placerade sig Agneta Harrysson (12) och Per Friskopp (13).

Hjelmsjö, Öresundstouren #2

Lagen till serieomgång #2 är uttagna !

19 Maj -23

Sportgruppen har tagit ut lagen till serieomgång #2 och lagen ser ut som följer:

Div 1 Södra A  Nässjö

Div 2 södra A   Värend

Claus Riis Harslev

Agneta Harrysson

Dick Nilsson

Alf Johansson

Karsten Nörskov

Claes Mörck

Peter Fransson  C

Patric Fransson  C

Samuel Byström

Per Friskopp

Wilma Harrysson

Tuula Mörck

Andra omgången av Öresundstouren !

19 Maj -23

Öresundstouren #2 spelas i Hjelmsjö på söndag och Asarums Bangolfklubb har med 3 spelare.

Agneta Harrysson, Per Friskopp och Wilma Harrysson spelar samtliga i klass B.

LYCKA TILL !

Peter F och Dick vann kvällens batalj !

17 Maj -23

I ett strålande Asarum avgjordes veckotävling #5 med 15 spelare i startfältet fördelat på 8 st i klass 1 och 7 st i klass 2. Kvällens segrare heter Peter Fransson, Asarum i klass 1 och Dick Nilsson, Asarum i klass 2.

Klass 1: 1) Peter Fransson, Asarum, 80 slag, 2) Jan Åkesson, Asarum, 88 slag och 3) Michael Karlsson, Olofström, 89 slag.

Klass 2: 1) Dick Nilsson, Asarum, 79 slag, 2) Patric Fransson, Asarum, 82 slag och  3) Sam Algotsson, 89 slag.

Olofströms nationella !

14 Maj -23

Asarums Bangolfklubb hade 5 spelare med vid dagens nationella tävling på filt i Olofström och bäst gick det för Torbjörn Birgersson som kom på 6:e plats i klass A .

I klass A spelade Torbjörn Birgersson och Peter Fransson, klassen vanns av Erik Nilsson, Sjövikens IF före Toni Nilsson, Olofströms BGK och Marcus Karlsson, BGK Jönköping. Peter kom på 8:e plats i denna jämna klass där det skilde 12 slag mellan 2:an och plats 10.

I klass B spelade Ingmar Åkesson som hamnade på en  8:e plats där segrade Raimo Hagelberg, Olofströms BGK.

I klass C hade vi Ing-Mari Mattisson som hamnade på en 6:e plats och Patric Fransson som kom på 4:e plats och segrade här gjorde Stefan Lindoff, Malmö BGK efter en fin genomförd tävling.

Olofströms NT

Tuula uttagen i det finska MOS-landslaget !

13 Maj -23

Asarums Bangolfklubb har fått ännu en spelare uttagen till WAGM i Gumpoldskirchen, Österrike 16-18/6 och det är Tuula Mörck som är uttagen i det finska landslaget.

GRATTIS Tuula !!

Wilma uttagen i MOS-landlaget !

12 Maj -23

Wilma Harrysson, Asarums Bangolfklubb har blivit uttagen i det svenska MOS-landslaget till WAGM i Gumpoldskirchen, Österrike 16-18/6.

GRATTIS Wilma !!

Peter & Thomas segrade ikväll !

10 Maj -23

11 spelare kom till start vid veckotävling #4 som spelades ikväll i ett fint men blåsigt väder. I klass 1 visade Peter Fransson, Asarum att formen sitter i och tog hem segern precis som I Olofström på måndagen och i klass 2 vann Thomas Karlsson, Asarum efter att han fått spela sudden om placeringen med Dick Nilsson, Asarum.

Klass 1: 1) Peter Fransson, Asarum, 74 slag, 2) Peter Blomqvist, Kärnan, 80 slag och 3) Jan Åkesson, Asaum, 90 slag.

Klass 2: 1) Thomas Karlsson, Asarum, 96 slag, 2) Dick Nilsson, Asarum, 96 slag och 3) Sam Algotsson, 105 slag.

Bra utdelning för lagen i seriespelet !

7 Maj -23

Vid premiären av seriespelet 2023 så fick Asarums Bangolfklubb en bra utdelning för båda sina lag,  både i Asarum och i Uddevalla.

I Uddevalla spelades div 1 södra A på MOS och detta var första tävlingen på underlaget för några av våra spelare så med 9 inspelade poäng, lägsta slagantalet och en 2:a plats efter omgång 1 så får vi vara mer än nöjda med vad laget presterade.

Ett ganska knepigt puttläge eller ?

UDDEVALLA, MOS

I Asarum avgjordes första omgången av div 2 södra A på EB inomhus och genom klart lägsta slagantal och vinst i samtliga matcher och 8

inspelade poäng var laget nöjda med sin insats.

Det gäller att hjälpas åt på träningen

ASARUM, EB

Peter B och Lars-Erik vann !

4 Maj -23

Vid onsdagens veckotävling kom 11 spelare till start, flera av seriespelarna åkte iväg tidigt på torsdagsmorgonen och Peter Blomqvist, Kärnan vann klass 1 och  Lars-Erik Lindgren, Asarum vann klass 2.

Klass 1: 1) Peter Blomqvist, Kärnan, 85, 2) Per Friskopp, Asarum, 99, 3)  Jan Åkesson, Asarum, 108.

Klass 2: 1) Lars-Erik Lindgren, Asarum, 87, 2) Sam Algotsson, 96, 3) Thomas Karlsson, Asarum, 107.

WOW, vilken utdelning för Asarums spelare i DM på Bornholm !

2 Maj -23

Under DM på MOS som spelades på Bornholm blev det rena jackpotten för spelarna från Asarums Bangolfklubb med 3 GULD och 1 silver.

I mixed tog Helle Seremet och Karsten Nörskov GULD efter ett gediget spel.

I Senior Damer tog Helle Seremet GULD, även här genom att fortsätta sitt fina spel från dom inledande varven.

I Senior Herrar tog Claus Riis Harslev GULD och Karsten Nörskov silver genom ett jämnt och bra spel.

Vi säger ett STORT GRATTIS till Claus, Helle och Karsten för deras insats i tävlingen !

DM MOS, Bornholm