Dick & Göran vann veckotävling #15 !

27 Juli -23

Vi inledde veckotävlingen med lite regn för att sedan spela i en fin sommarkväll och 17 spelare till start.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum, 75 slag, 2) Peter Blomqvist. Kärnan, 80 slag och 3) Peter Fransson, Asarum, 84 slag.

Klass 2: 1) Göran Andersson, Asarum, 89 slag, 2) Tommy Mattisson, Ringen, 91 slag och 3) Ingmar Åkesson, Asarum, 92 slag.

Vi är nöjda trots allt !

25 Juli -23

Inför den sista omgången av Svenska serien hade laget i div 1 södra tätkänning och chans att knipa platsen för uppflyttning men när helgen var över så blev det en hedrande 3:e plats ändå. Laget som var nykomling i div 1 har gjort en bra och klart godkänd insats och laget hänger kvar i div 1 nästa säsong, vilket från början även var målet.

I div södra A avslutade laget med att vinna 2 matcher och förlora 2 varav den sista mot BGK Kärnan avgjorde vilka som skulle ta hem seriesgern. Laget slutade alltså på en fin 2:a plats och kommer med detta att även nästa säsong spela i div 2.

Vi tackar samtliga spelare som representerat Asarums Bangolfklubb under seriespelet för deras insatser för klubben och ser fram emot nästa säsong med tillförsikt.

Dags för den avgörande omgången av Svenska Serien 2023 !

21 Juli -23

Så var vi framme vid helgen då allt skall avgöras i seriespelet 2023 och vilka som skall flyttas upp respektive ner i dom olika serierna. För Asarums Bangolfklubbs båda lag ser det bra ut och vi hoppas att det blir en bra avslutning på årets seriespel för båda lagen.

Div 1 södra A: (Jönköping, Betong)

Laget ligger inför sista omgången på 3:e plats, 2 poäng efter Nässjö på 2:a och 3 poäng efter Gullbergsbro 2 som leder, här kommer Gullbergsbro 2 inte att kunna flyttas upp då 2:a lag i klubbarna inte får spela i Elitettan eller Elitserien så det finns möjligheter för laget att kunna fightas om platsen för uppflyttning.

Laget har varit på plats sedan igår (torsdag) och försökt att träna så mycket som möjligt i det varierande vädret och flera av spelarna har varit uppe och tränat ett par gånger innan.

Div 2 södra A: (Åstorp, Filt)

Laget leder serien inför denna sista omgången med 2 poäng före både Kärnan och Värend så det kommer att bli en hård kamp om uppflyttningsplatsen. Då vädret inte ser så lovande ut i helgen så har beslut tagits om att spela redan på lördag istället för söndag.

Laget åker ner imorgon och tränar innan spelet startar men dom flesta av spelarna var ju nere förra veckan och tränade så dom fick ju en bra genomkörare då.

Peter B och Thomas segrade denna veckan !

20 Juli -23

16 spelare till start vid veckotävling #14 och vi fick spela i ett vackert men lite blåsigt väder.

Lägsta resultatet ikväll stod Thomas Karlsson, Asarum för när han gick in på 75 slag över dom två varven och han tog därmed hem klass 2 och Peter Blomqvist, Kärnan tog hem klass 1.

Vi hade ikväll besök av Christian Bengtsson, Staffanstorp, Lars Andersson, Växjö och Tommy Mattisson, Ringen och det är alltid trevligt med lite utomstående spelare på veckotävlingarna.

Klass 1: 1) Peter Blomqvist, Kärnan, 81 slag, 2) Peter Svensson, 91 slag och 3) Jan Åkesson, Asarum, 94 slag.

Klass 2: 1) Thomas Karlsson, Asarum, 75 slag, 2) Alf Johansson, Asarum, 83 slag och 3) Ingmar Åkesson, Asarum, 87 slag.

Lagen till den avslutande serieomgången uttagna !

16 Juli-23

Sportgruppen har tagit ut lagen till den sista omgången av Svenska Serien 2023 som spelas i Jönköping respektive Åstorp.

Laget till div 1 södra A i Jönköping (Betong) är:                                                   Laget till div 2 södra A (Filt) är:

Peter Fransson  (C)

Claus Riis Haslev

Karsten Nörskov

Wilma Harrysson

Patric Fransson    (C)

Alf Johansson

Inger Eriksson

2XDick och Lars-Erik och Jan Å !

15 Juli -23

Då ansvarig varit på semester så kommer här lite av det som hänt senaste tiden.

Veckotävlingen den 5/7 lockade 9 spelare till start och där vann Dick Nilsson, Asarum klass 1 och Lars-Erik Lindgren, Asarum klass 2.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum, 75 slag, 2) Peter Blomqvist, Kärnan, 85 slag och 3) Sam Algotsson, 88 slag.

Klass 2: 1) Lars-Erik Lindgren, Asarum, 95 slag, 2) Martin Nell, Asarum, 109 slag och 3) Christer Berg, 125 slag.

Veckotävlingen den 12/7 hade ett startfält på 14 spelare och återigen vann Dick Nilsson, Asarum klass 1 och denna gång fick han till ett 29 varv, bra Dick. Klass 2 vanns av Jan Åkesson, Asarum på kvällens näst bästa resultat.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum, 66 slag, 2) Peter Blomqvist, Kärnan, 86 slagh 0ch 3) Sam Algotsson, 88 slag.

Klass 2: 1) Jan Åkesson, Asarum, 81 slag, Ingmar Åkesson, Asarum, 86 slag, och 3) Agneta Harrysson, Asarum, 91 slag.

Oldtimers SM har spelats i Hofors och där var klubbens enda spelare Ing-Mari Mattisson i klass DV och hon slutade på en 12:e plats.

OT-SM