TOP 8: 3 är spelad och nu är finalisterna klara !

29 Januari -23

Idag spelades den tredje och sista kvalomgången till TOP 8 och nu är det klart vilka som kommer att få spela finalen den 5 mars.

I Klass C kom 11 spelare till start och här segrade Rasmus Vallin, Kalmar MGK före Lars-Olof Rydén, Myresjö BGK och Gert Svensson, Olofströms BGK. Asarums Bangolfklubbs spelare kom på följande placeringar: Ken Bengtsson (8) och Bo Anders Gustafsson (11).

I Klass B startade 15 spelare och här tog Martin Luhanko, Malmö BGK hem segern före Claes Mörck och Agneta Harrysson, båda Asarums BGK och sudden avgjorde vem som kom på andra respektive tredje plats. Övriga spelare från Asarums Bangolfklubb kom på följande paceringar: Wilma Harrysson (6), Patric Fransson (7), Göran Andersson (11), Niklas Hansson (12) och Tuula Mörck (15)

I Klass A var det 14 spelare som kom till start och här vann vår egen Dick Nilsson före klubbkompisen Peter Fransson och Erik Nilsson, Sjövikens IF. Asarums Bangolfklubbs övriga spelare kom på följande placeringar: Samuel Byström (6) och Karsten Nörskov (11).

OBS ! Ni som INTE kan närvara vid finalspelet den 5/3, meddela oss så snart ni kan på patricfransson@outlook.com  så att vi kan ta in reserv för er !!!

TOP 8:3

Bilder från TOP 8:3

Sluttabell TOP 8

Rolf & Michael tog hem klasserna ikväll !

25 Januari -23

17 spelare vid veckotävling #14 och en liten skräll när Rolf Hiller, Kärnan tog hem segern i klass 1 efter sudden mot Alf Johansson och Dick Nilsson , Asarum och där Dick tog 2:a platsen.

Klass 1: 1) Rolf Hiller, Kärnan, 68 slag, 2) Dick Nilsson, Asarum, 68 slag och 3) Alf Johansson, Asarum, 68 slag.

Klass 2: 1) Michael Karlsson, Olofström, 70 slag, 2) Thomas Karlsson, Asarum, 79 slag och 3) Lars Rydberg, Olofström, 80 slag.

Samuel & Gert tog hem det idag !

18 Januari -23

kvällens veckotävling som var #13 samlade 16 spelare och vi fick ikväll se det perfekta varvet av Samuel Byström, Asarum som fick till det på sitt sista varv och vi fick även ett 19-varv då Torbjörn Birgersson, Asarum slog till, även det på sista varvet. Vi kan passa på att meddela att i den viktiga kampen så blev även Samuel bäst i bilen !

Klass 1: 1) Samuel Byström, Asarum, 62 slag,  2) Dick Nilsson, Asarum, 63 slag och 3) Jonathan Rydberg, Olofström, 65 slag.

Klass 2: 1) Gert Svensson, Olofström, 67 slag,  2) Michael Karlsson, Olofström, 69 slag och 3) Lars Rydberg, Olofström, 71 slag.

Samtliga resultat från veckotävlingen hittar ni här

Asarums Bangolfklubb i topp X 2 efter 2 omgångar och ett silver på Bornholm !

15 Januari -23

Efter två spelade omgångar av Asarumserien så ligger Asarums BGK 1 i topp i grupp A med full pott 20 poäng och Asarums BGK 2 i topp i grupp B med 16 poäng.

I Grupp A spelade Asarums BGK 1 inte riktigt på topp men tog ändå idel segrar och visade att i seriespel kan man vinna utan att prestera på topp om hela laget ändå spelar OK. Bäst idag i laget var Samuel Byström med 22,8 i snitt men hela laget kämpar tillsammans hela dagen. Laget gör en helgjuten insats och nu laddar dom om till nästa omgång.

Asarums BGK 3 ligger på en femte plats efter en seger idag och där Janne Mattsson blev bäst i laget med 23,2 i snitt.

I Grupp B tog Asarums BGK 2 tre segrar och behåller första platsen med 4 poäng till 2:an och bäst i laget blev Agneta Harrysson med 25,6 i snitt. Laget hade det tungt idag men lyckades ändå hålla undan i tabellen inför sista omgången.

Asarums BGK 4 kämpade på väl och tog idag en seger då man besegrade BGK Värend och bäst i laget blev Thomas Karlsson med ett snitt på 27,5. "Gubbarna" i laget kämpar på bra och lär sig hela tiden av att spela med mer rutinerade tävlingspelare och vi ser med intresse hur dom kommer att utvecklas till bättre spelare.

Idag fick vi se endast 1 blått varv då Kalmars Andreas Johansson gick 19 på sitt 4:e varv.

Som vanligt så får vi passa på att tacka  kioskpersonalen, domare och vår eminenta tävlingsledare Per Friskopp (med lite hjälp av Tuula Mörck) för deras jobb, utan dom blir det inga tävlingar. TACK !

Asarumserien #2

På Bornholm spelades DM på betong inomhus och Asarums Bangolfklubbs Claus Riis Harslev tog SILVER i klass A, GRATTIS Claus !. Helle Seremet kom på en fin 6:e plats i klass B, bra kämpat !

DM, Betong Bornholm

Dags för Asarumserien omgång 2 !

14 Januari -23

Imorgon spelas den andra omgången av Asarumserien och vi har 2 av våra lag i topp i varsin grupp efter första omgången. Vi kommer att spela med i stort sett samma lag som senast och ser fram emot många spännande matcher.

Asarumserien #2

Det går bra för Claus och Helle på Bornholm och vi hoppas att det fortsätter på den vägen för dom.

Helle & Claus spelar DM på betong !

13 Januari - 23

I helgen avgörs Danska mästerskapen på betong inomhus i Rönne på Bornholm och Claus Riis Harslev och Helle Seremet från Asarums Bangolfklubb är med och spelar. Vi önskar dom båda LYCKA TILL !

DM Betong, Bornholm

Dick & Thomas segrade i en jämn kamp !

12 Januari -23

Årets första veckotävling lockade 25 spelare till start och det blev även denna gång en jämn kamp om placeringarna. Tre spelare hamnde på samma slagantal i klass 1 och sudden fick avgöra placeringarna, tyvärr var Johan Rydberg tvungen att åka hem för jobb så det blev Dick Nilsson och Samuel Byström som fick spela om 1:a platsen. Sudden avgjorde på bana 13 och det blev då Dick som tog hem segern.

I klass 2 fick vi se ett mycket bra spel av Thomas Karlsson som även vann klassen.

1 blått varv (19) som gjordes av Johan Rydberg, Olofström.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum, 64 slag  2) Samuel Byström, Asarum, 64 slag 3) Johan Rydberg, Olofström, 64 slag.

Klass 2: 1) Thomas Karlsson, Asarum, 74 slag 2) Stefan jönsson, Asarum, 82 slag 3) Per Tagesson, Olofström, 84 slag.

Lagen till Asarumserien omgång 2 !

7 Januari - 23

Nu är lagen till den andra omgången av Asarumserien uttagna och ser ut som följer:

Asarums BGK 1:

Asarums BGK 2: