Karsten segrade på Bornholm !

29 Oktober -22

Karsten Nörskov tog hem segern i 1:a omgången av vintertävling inomhus hos Juhls Minigolf på Bornholm. Han spelade ett varv EB (25) och ett varv betong (26). Bra gjort Karsten som håller formen i topp inför EB marathon som spelas om 2 veckor.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Agneta & Johan segrade !

27 Oktober -22

Vid veckotävling #4 kände sig 22 spelare kallade och vi fick se två 19 varv, Johan Rydberg och Michael Karlsson.

Det var som vanligt väldigt jämnt i klass 1 och det krävdes sudden även denna gång för att fördela pallplatserna.

I Klass 1 vann Johan Rydberg, Gullbergsbro på 64, 2) Michael Karlsson, Olofström 66 och 3) Jonathan Rydberg, Olofström 66.

I Klass 2 segrade Agneta Harrysson, Asarum på 72, 2) Inger Eriksson, Asarum 76 och 3) Per-Olof Olsson, Olofström 78.

Två pallplatser och en bra debut !

23 Oktober -22

Vid dagens TOP 8  tog Agneta Harrysson och Göran Andersson dom enda pallplatserna för Asarums Bangolklubb, båda spelade i klass B. Vi fick även se en debutant spela bra i sin tävlingsdebut när Ken Bengtsson i klass C till slut hamnade på en fin 5:e plats endast 1 slag från att få spela sudden om andra platsen, BRA gjort Ken.

I Klass C spelade Bo Anders Gustafsson, Ken Bengtsson och Kenneth Malm och som ni redan sett kom Ken på en 5:e plats, Kenneth på 10:e och Bo Anders på 13:e plats.

I Klass B spelade Agneta Harrysson (2), Göran Andersson (3), Wilma Harrysson (6), Patric Fransson (8), Åke Mattsson (9), Per Friskopp (10) och Tuula Mörck (14)

I Klass A kom Dick Nilsson på 5:e plats, Samuel Byström på 6:e plats, Karsten Nörskov på 14:e plats och Peter Fransson på 17:e plats.

Det blev kanske inte vad alla spelare hoppats på men nu är vi igång med inomhussäsongen 2022/2023.

Vi tackar samtliga som hjälpt till i serveringen under helgen, ingen nämnd ingen glömd och vår tävlingsledare Wilhelm Johansson som skötte rapporteringen galant, TACK.

Bilder från tävlingen

Dags för TOP 8 !

22 Oktober -22

Imorgon är det dags för säsongens första TOP 8 och det är 47 spelare från 15 klubbar som kommer till start.

Asarums Bangolfklubb har hela 14 spelare med och här har vi två debutanter i nationella tävlingar, nämligen Bo Anders Gustafsson och Ken Bengtsson som kommer att spela i klass C där även Kenneth Malm spelar.

Övriga spelare från klubben spelar enlig följande: Klass A: Dick Nilsson, Karsten Nörskov, Peter Fransson och Samuel Byström

Klass B: Agneta Harrysson, Göran Andersson, Patric Fransson, Per Friskopp, Tuula Mörck, Wilma Harrysson och Åke Mattsson.

Har ni möjlighet så kom ner till bangolfhallen och se tävlingen LIVE, ta en fika, gå motionsbingot eller bara vara social.

Dick & Wilma vann veckotävling # 3 !

20 Oktober -22

Det kom hela 25 spelare till veckotävling #3 och fördelat på 13 i klass 1 och 12 i klass 2 så var det två som ramlade ner och två som gick upp i klasserna.

Det var riktigt jämnt i klasserna och sudden fick tillämpas för att avgöra i båda klasserna, där klass 1 hade sudden om plats 1-2 och 3-5 och klass 2 om plats 2-3.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum, 66 slag, 2) Per-Olof Isaksson, Sjöviken, 66 slag, 3) Michael Karlsson, Olofström, 67 slag

Klass 2: 1) Wilma Harrysson, Asarum, 73 slag, 2) Göran Andersson, Asarum, 74 slag, 3) Patric Fransson, Asarum, 74 slag.

Mixed- SM avgjordes i Uppsala !

16 Oktober -22

Mixed-SM avgjordes i Uppsala i helgen och Asarums Bangolfklubb hade 1 par med i Oldtimers klassen och det var Claes & Tuula Mörck. Årets Mixed-SM spelade på MOS inomhus och Claes och Tuula hamnade på en 9:e plats, BRA KÄMPAT !

MIXED - SM Uppsala

Dick & Jan Å vann !

13 Oktober -22

Veckotävling #2 spelades  igår och 23 spelare kom till start och som vanligt slapp vi regn.

I Klass 1  fick vi åter se ett blått varv då Dick Nilsson (vem annars) gick 19 på det tredje varvet och Ken Bengtsson visade att förra veckans form höll sig även denna vecka och han gjorde ännu en bra tävling och en anna som visade att formen är på väg var Jan "Hatten" Åkesson i klass 2, vi fick även se Wilma Harrysson på en veckotävling igen vilket var kul.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum, 60 slag, 2) Samuel Byström, Asarum, 66 slag och  3) Johan Rydberg, Gullbergsbro, 66 slag.

Klass 2: 1) Jan Åkesson, Asarum, 70 slag, 2) Per-Olof Olsson, Olofström, 77 slag och 3) Wilma Harrysson, Asarum, 78 slag.

Tuula & Claes spelade mixed-DM !

9 Oktober -22

Tuula och Claes Mörck spelade Mixed-DM som spelades i Landskrona idag.  Dom slutade på en 6:e plats  sammanlagt och en 4:e plats i DM.

Mixed - DM Landskrona

Veckotävling #1  inomhus är spelad !

6 Oktober -22

21 spelare kom till start vid den första veckotävlingen inomhus och vi fick se ett blått varv direkt när Dick Nilsson, Asarum gick 19 på första varvet. Vi fick även se ett bra spel av vår ordförande Agneta Harrysson och Ken Bengtsson i klass 2.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum 63, 2) Peter Blomqvist, Asarum 67, 3) Peter Fransson, Asarum 68.

Klass 2: 1) Agneta Harrysson, Asarum 73, 2) Ken Bengtsson, Asarum 76, 3) Jan Åkesson, Asarum 81.

Tuula Mörck i Champions League !

2 Oktober - 22

Champions League i bangolf har spelats i portugisiska Portel och Asarums Bangolfklubbs Tuula Mörck var en av domarna i tävlingen. Tuula brukar vara med och dömma vid dom stora mästerskapen och har gjort en rad med internationella mästerskap som domare.