Agneta & Wilma spelade Inomhus - SM !

27 November -22

Agneta & Wilma Harrysson har i helgen spelat inomhus -SM i Landskrona, en tävling som spelades som kombi på Filt/EB (varannat varv). Agneta spelade i klassen OTD och tog en 4:e plats medan Wilma spelade i klassen DS och tog en 3:e plats. Väl kämpat av dom 2 !  (Bild från Linjen.nu)

Inomhus - SM, Landskrona

Dick, Åke och Tobias var namnen denna gång !

24 November -22

Hela 26 spelare kom till start vid veckotävling #8, varav 2 st var ungdomar som gjorde sin första veckotävling. Återigen var det mycket jämnt i klasserna och det skiljde endast 2 slag mellan 1:an och 7:e platsen i klass 1.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum, 67 slag, 2) Jonathan Rydberg, Olofström, 67 slag och 3) Michael karlsson, Olofström, 68 slag.

Klass 2: 1) Åke Mattsson, Asarum, 78 slag, 2) Patric Fransson, Asarum, 81 slag och 3) Per-Olof Olsson, Olofström, 82 slag.

Klass 3: 1) Tobias Södergren, Asarum, 43 slag, 2) Felix Södergren, Asarum, 50 slag.

Daniel & Dick vinnare i veckans tävling !

17 November -22

19 spelare till start vid veckotävling #7 och i klass 1 var det 5 spelare inom 5 slag där Dick Nilsson än en gång var starkast men utmanades denna gång rejält av Torbjörn Birgersson som visade fin form.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum, 63 slag, 2) Torbjörn Birgersson, Asarum, 64 slag och 3) Johan Rydberg, Gullbergsbro, 66 slag.

Klass 2: 1) Daniel Källström, Sjöviken, 66 slag, 2) Lars Rydberg, Olofström, 79 slag och 3) Per Friskopp, Asarum, 80 slag.

EB Marathon 2022 är avklarat och hemmaspelare i vinnande laget !

13 November -22

Så var då EB Marathon 2022 avklarat och vi fick se mycket bra spel och många fina resultat under den nästan exakt 24 timmar långa tävlingen.

Lag Peter Fransson/Johan Rydberg kom igång från början och var i topp under hela tävlingen, från start till mål och tog till slut hem segern med 12 slag före lag Erik Nilsson/Per-Olof Isaksson och på tredje plats kom lag Martin Lundell/Fredrik Tagesson.

Lag Karsten Nörskov/Jannick Skov kom på 5:e plats , Lag Dick Nilsson/Samuel Byström kom på 6:e plats och lag Kenneth Malm/Preben Skov hamnade på 14:e plats.

Vi tackar alla som har hjälpt till med arbetet runt omkring så att vi har kunnat arrangera tävlingen, personal, domare och våra fantastiska tävlingsledare Wilhelm Johansson och Per Friskopp

Resultat EB Marathon 2022

Då är det äntligen dags för EB Marathon !

11 November -22

Så var det då äntligen dags för årets EB Marathon i Asarum och vi får se 16 lag göra upp om segern. Asarums bangolfklubb har 5 spelare med och det är klubbparet Dick Nilsson och Samuel Byström, Peter Fransson i par med Johan Rydberg, Gullbergsbro, Karsten Nörskov i par med Jannick Skov, Hjelmsjö och Kenneth Malm i par med Preben Skov, Gladsaxe.

Tävlingen startar kl 10.00 imorgon lördag och spelas sedan hela dagen och natten och vi brukar vara klara vid lunch på söndag.

Som vanligt är ni välkomna till hallen och se tävlingen LIVE, ta en fika eller äta något eller så följer ni tävlingen via länken nedan och "Veckans Online" på startsidan.

EB Marathon 2022

Gert & Peter segrade !

10 November -22

Veckotävling #6 lockade 23 spelare till start varav två kom hela vägen från Danmark, Jesper Normann Pedersen och Christian Linnet (Minigolf Klub Aarhus). I klass 2 visade den gamle legenden Gert Svensson, Olofström att han fortfarande kan spela bra och tog hem klassen på fina 70 slag.

Klass 1: 1) Peter Fransson, Asarum, 65 slag , 29 Jesper Normann Pedersen, Aarhus, 65 slag och 3) Michael Karlsson, Olofström, 66 slag.

Klass 2: 1) Gert Svensson, Olofström, 70 slag, 2) Thomas Karlsson, Asarum,  80 slag och 3) Per Friskopp, Asarum, 81 slag.

Dick & Jan i topp !

3 November -22

21 spelare i veckotävling #5 och säsongens första 18-varv och ännu ett 19-varv. Johan Rydberg, Gullbergsbro blev den som först gick 18 denna säsong, GRATTIS ! och Dick Nilsson, Asarum fick till ännu ett varv på 19.

Klass 1: 1) Dick Nilsson, Asarum, 62 slag, 2) Peter Fransson, Asarum, 63 slag och 3) Samuel Byström, Asarum, 64 slag.

Klass 2: 1) Jan Åkesson, Asarum, 69 slag, 2) Per-Olof Olsson, Olofström, 77 slag och 3) Thomas Karlsson, Asarum, 86 slag.